«Ifølge far er Erik så intelligent at jeg bør være advart, jeg må tenke på ham først når jeg lager klassekart»
26 elever og 27 hensyn å ta. Klassekart? Dette blir bra.
Jeg er lærer og jeg skal lage klassekart
At de og jeg vet hvor de skal sitte er lurt, har jeg erfart
At Lise ikke kan sitte med Ole, det er avklart
Akkurat slik mammaen til Ole har forklart
Og Ahmed kan ikke sitte slik at han ser Ove, så klart
Å krangle med foreldrene til Ahmed om det ville være veldig rart
At tvillingene sitter på samme rekke, er helt feil åpenbart
Det er mange foreldre som skjønner at det er smart
Blikkontakt gjør Magnus veldig sart
Psykologen sier han må bli spart
Mia har tunge tanker og må sitte fremst for å bevare sin egenart
Noe annet ville få rektor til å lure på om jeg var riktig vel bevart
Ifølge far er Erik så intelligent at jeg bør være advart,
Jeg må tenke på ham først når jeg lager klassekart
Jeg skal bruke alt jeg har av krefter, tid og evner for en finne en god løsning
Det finnes et alternativ til underdanighet, bukking og «pleasing» som har høy grad av involvering:
Jeg tar det elevene sier, det jeg vet, og lager en kobling
Siden går jeg helt bananas og bruker litt tid på undervisning
26 elever og 27 hensyn å ta. Klassekart? Dette blir bra.
At de og jeg vet hvor de skal sitte er lurt, har jeg erfart
At Lise ikke kan sitte med Ole, det er avklart
Akkurat slik mammaen til Ole har forklart
Og Ahmed kan ikke sitte slik at han ser Ove, så klart
Å krangle med foreldrene til Ahmed om det ville være veldig rart
At tvillingene sitter på samme rekke, er helt feil åpenbart
Det er mange foreldre som skjønner at det er smart
Blikkontakt gjør Magnus veldig sart
Psykologen sier han må bli spart
Mia har tunge tanker og må sitte fremst for å bevare sin egenart
Noe annet ville få rektor til å lure på om jeg var riktig vel bevart
Ifølge far er Erik så intelligent at jeg bør være advart,
Jeg må tenke på ham først når jeg lager klassekart
Jeg skal bruke alt jeg har av krefter, tid og evner for en finne en god løsning
Det finnes et alternativ til underdanighet, bukking og «pleasing» som har høy grad av involvering:
Jeg tar det elevene sier, det jeg vet, og lager en kobling
Siden går jeg helt bananas og bruker litt tid på undervisning
26 elever og 27 hensyn å ta. Klassekart? Dette blir bra.