Jump to main content
Barnehage
Skole
Fagartikler
Debatt
Podkast
Søk
Annonser hos oss
Bladene våre
Stillinger
Nyhetsbrev
Kontakt oss
Last ned appen vår
Debatt - utdanningsnytt
Ledige stillinger:
Bli en del av oppvekstteamet i Løten kommune!
Søknadsfrist: 16.03.2025
Ønsker du å lyse ut en stillingsannonse?
Se våre stillingspakker
Lyst til å skrive hos oss?
Les forfatterveiledningen
Retningslinjer for kommentarfeltet
Fjern masterkravet og gjeninnfør allmennlærerutdanningen
Når tilstedeværelse blir viktigere enn reell skoledeltakelse
Hvordan kan skolene lykkes i arbeidet mot mobbing?
Ulikhet, uenighet og konflikt i samarbeid mellom hjem og barnehage
Hjelp til selvhjelp ved juridisk undervisning
Hei Rødt - ikke rør masterkravet i lærerutdanningen!
Friheten til å være seg selv – om kjønnsidentitet i skolen
Kjære skoleleder: Si ja til etterutdanning i mat og helse
«Dekomp» gir sørgelig lite utbytte
Matematikkfaget på avvegar
Skreien: Det årlige festbordet
Unngå ny læreplanreform – Look to Sweden!
En hverdag barna og lærerne fortjener
Fleksibel skolestart er en dårlig ide
Når elevmedvirkning settes på prøve
Alle ferskinger må få veiledning
Nei til en statisk kulturkanon, ja til felles leselister i norskfaget
Skolenes aktivitets- og dokumentasjonsplikt må fungere i praksis
Forbudspolitikk er ikke løsningen
Norsk barnehagepedagogikk fanger internasjonal oppmerksomhet
Hva er barndommen verdt?
Påbygg er elefanten i rommet
Viljen til å investere i skolen er fraværende
Skitten og slitasjen er jevnt fordelt
Når kjønn og seksualitet møter klasserommet
Lovbrudd må få konsekvenser
Lærernes stemmer er viktige i debatten om digitaliseringen av skolen
«Jeg syns du er dritstygg – du fortjener ikke livet!»
Hvilke verktøy gir vi egentlig lærerne?
En statsråd erklærer sin kjærlighet
Norskfaget har større problemer enn kanon
Likeverdig skoletilbud – en illusjon
Det krever en landsby – sammen for barns utvikling
Det tradisjonelle klasserommet kan skygge for den verdenen som elevene skal kvalifisere seg for
PP-tjenesten i Oslo kommune er på bristepunktet
84 prosent av kommunene får ikke tak i nok lærere
«Øve, øve jevnt og trutt …»
Barnets beste – eller voksnes beste?
Økt bruk av tradisjonelle prøver vil styrke elevene hukommelse
Trondheim satser på teknologi i utdanningen
En hyllest til læreren som så oss da ingen andre gjorde det
Powered by Labrador CMS