Spesialpedagogikk nr. 1, 2023
Denne utgaven hadde utgivelse 10. februar
Der kan du lese om:
- Mye av den utagerende atferden hos elever kommer av mangel på inkludering og tilpasset undervisning: Artikkel av Edvin Eriksen.
- Betydningen av pedagogisk tilrettelegging for elever med spiseforstyrrelser: Artikkel av Stine Løvereide.
- Fra nederlag til mestring for synshemmede Erlend: Artikkel av Margrethe Sylthe og Beate Heide.
- Humorens rolle i pedagogiske og spesialpedagogiske settinger i barnehage og skole: Artikkel av Kirsten Flaten.
- Resiliens som bidrag til gjennomføring av videregående opplæring: Fagfellevurdert forskningsartikkel av Yvonne Jakobsen og Mirjam Harkestad Olsen.
- Det er ikke så lett å snakke om traumatiske opplevelser uten et språk – iscenesettelse som kommunikasjon: Fagfellevurdert forskningsartikkel av Bjørk Khelet og Janne Madsen.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------