Dette kan du lese om i neste nummer av Spesialpedagogikk

Spesialpedagogikk nr. 4, 2024 har utgivelse 6. desember

Publisert Sist oppdatert

Der kan du lese om:

  • Et skråblikk på dagens skole i lys av komplementaritetsteorien: Artikkel av Kristian Øen.
  • Erfaringer i arbeid med livsmestring for ungdom med hørselsutfordringer: Artikkel av Sara Skogli Wiik.
  • Læreres erfaringer med å jobbe med elever som utagerer i klasserommet: Artikkel av Solveig Azar Svendsen og Kirsten Flaten.
  • Skolenærværsteam-modellen – en metode for tidlig håndtering av bekymringsfullt skolefravær: Artikkel av Charlotte Tronrud.
  • Eksistensiell helse og inkludering i en ny skole for tegnspråklige elever: Artikkel av Øyvind Normann Madsen.
  • Eksistensiell helse og inkludering av elever med synsnedsettelse i skolen: Artikkel av Margrethe Sylthe.
  • Å tenke nytt om inkludering – om ideal og praksis for barn med multifunksjonshemming. Fagfellevurdert forskningsartikkel av Synne Nese Skarsaune.

----------------------------------------

Har du lyst til å abonnere på Spesialpedagogikk kan du klikke på denne lenken: Abonner på Spesialpedagogikk (utdanningsnytt.no)

Du kan også følge oss på Facebook:  (4) Facebook 

Powered by Labrador CMS