![Dette kan du lese om i neste nummer av Spesialpedagogikk](https://image.utdanningsnytt.no/324003.webp?imageId=324003&x=0.00&y=0.00&cropw=99.63&croph=100.00&width=974&height=244&format=jpg)
Dette kan du lese om i neste nummer av Spesialpedagogikk
Spesialpedagogikk nr. 3, 2024 har utgivelse 6. september
Der kan du lese om:
Individuell tilrettelegging for elevens karakterstyrke – kan dette være en aktuell utfordring for spesialpedagoger? Artikkel av Hallvard Håstein.
ADHD-utegruppe for barn og unge – et eksempel på alternativ psykoedukasjon i BUP: Artikkel av June Sønsterudbråten.
Barn med CHARGE syndrom trenger tilrettelagt opplæring i barnehage og skole: Artikkel av Linda Næss Solheim.
Differensiering for høytpresterende elever: Artikkel av Mariken Hedvig Weisser.
Aktiv lytting krever metode og trening: Artikkel av Svein Tore Bergestuen,
Et tilsvar til artikkelen «Å passe inn eller å høre til»: Artikkel av Mats Torgerstuen Hovland.
Den viktige overgangen fra elev til arbeidstaker for mennesker med nedsatt funksjonsevne: Artikkel av Christian Wang og Ragnhild Øines Frøseth.
Individuelle opplæringsplaner for ungdommer med utviklingshemming i tilrettelagt videregående opplæring – mellom verdier, vilje, kunnskap og system: Fagfellevurdert forskningsartikkel av Gøril Moljord og Solveig Reindal.
----------------------------------------
Har du lyst til å abonnere på Spesialpedagogikk kan du klikke på denne lenken: Abonner på Spesialpedagogikk (utdanningsnytt.no)
Du kan også følge oss på Facebook: (4) Facebook