Dette kan du lese om i neste nummer av Spesialpedagogikk
Spesialpedagogikk nr. 4, 2024 har utgivelse 6. desember
Der kan du lese om:
- Et skråblikk på dagens skole i lys av komplementaritetsteorien: Artikkel av Kristian Øen.
- Erfaringer i arbeid med livsmestring for ungdom med hørselsutfordringer: Artikkel av Sara Skogli Wiik.
- Læreres erfaringer med å jobbe med elever som utagerer i klasserommet: Artikkel av Solveig Azar Svendsen og Kirsten Flaten.
- Skolenærværsteam-modellen – en metode for tidlig håndtering av bekymringsfullt skolefravær: Artikkel av Charlotte Tronrud.
- Eksistensiell helse og inkludering i en ny skole for tegnspråklige elever: Artikkel av Øyvind Normann Madsen.
- Eksistensiell helse og inkludering av elever med synsnedsettelse i skolen: Artikkel av Margrethe Sylthe.
- Å tenke nytt om inkludering – om ideal og praksis for barn med multifunksjonshemming. Fagfellevurdert forskningsartikkel av Synne Nese Skarsaune.
----------------------------------------
Har du lyst til å abonnere på Spesialpedagogikk kan du klikke på denne lenken: Abonner på Spesialpedagogikk (utdanningsnytt.no)
Du kan også følge oss på Facebook: (4) Facebook