Spesialpedagogikk
Fagartikler
-
Støy i barnehagen - Barnehageansattes opplevelse av støy og hørselsrelaterte utfordringer
-
Å passe inn eller høre til. Erfaringer fra kompetanseløftet i videregående skole
-
Vedtatt barnehagepolitikk har ikke rot i virkeligheten
-
Å leke barnet inn: En kvalitativ studie om barn og ansattes perspektiver på å fremme inkludering av alle barn i barnehagen
-
Å lytte er å se med kroppen - Møte med barn sett fra en skuespillers perspektiv
-
Ved ufrivillig skolefravær er det av stor betydning at man lytter til eleven det gjelder
Forskningsartikler
-
Å leke barnet inn: En kvalitativ studie om barn og ansattes perspektiver på å fremme inkludering av alle barn i barnehagen
-
Tolk, mekler, regissør og pedagog – jobbspesialisters egenskaper og roller overfor unge voksne med lett utviklingshemming i møte med arbeidslivet
-
Spesialundervisning i norske fengsel
-
Skoleansattes erfaringer og utfordringer i møte mellom regelverk og pedagogisk praksis
-
«Jeg er en skam for verden»Mobbingens konsekvenser og skammens betydning
-
Læreres perspektiver på en god sakkyndig vurdering og dens relevans for spesialundervisning
-
Hvorfor kamuflerer jenter og kvinner autismen sin i sosiale settinger?
-
Fra skole til arbeid for unge voksne med Downs syndrom
-
Elever med utviklingshemming og deres erfaringer i kroppsøving