
Spesialpedagogikk
Fagartikler
-
Å tenke nytt om inkludering – om ideal og praksis for barn med multifunksjonshemming
-
Eksistensiell helse og inkludering av elever med synsnedsettelse i skolen
-
Eksistensiell helse og inkludering i en ny skole for tegnspråklige elever
-
Erfaringer i arbeid med livsmestring for ungdom med hørselsutfordringer
-
Læreres erfaringer med å jobbe med elever som utagerer i klasserommet
-
Skolenærværsteam-modellen – en metode for tidlig håndtering av bekymringsfullt skolefravær
Forskningsartikler
-
Å tenke nytt om inkludering – om ideal og praksis for barn med multifunksjonshemming
-
Individuelle opplæringsplaner for ungdom med utviklingshemming i tilrettelagt videregående opplæring – mellom verdier, vilje, kunnskap og system
-
Subjektivt velvære sett fra perspektivet til elever med utviklingshemming i videregående opplæring
-
Erfaringene til mødre til autistiske barn som strever med selektive spisevansker
-
Posisjonering som en «løvemamma»: Å være mor til barn med vedtak om spesialundervisning i overganger mellom utdanningsinstitusjoner
-
Støy i barnehagen - Barnehageansattes opplevelse av støy og hørselsrelaterte utfordringer
-
Å leke barnet inn: En kvalitativ studie om barn og ansattes perspektiver på å fremme inkludering av alle barn i barnehagen
-
Tolk, mekler, regissør og pedagog – jobbspesialisters egenskaper og roller overfor unge voksne med lett utviklingshemming i møte med arbeidslivet
-
Spesialundervisning i norske fengsel
-
Skoleansattes erfaringer og utfordringer i møte mellom regelverk og pedagogisk praksis