Spesialpedagogikk
Nyeste fagartikler
-
Innblikk i et terapiforløp hos BUP med en gutt som opplevde lite mestring, mye utagering og mange konflikter på skolen
-
Kartleggingspraksis av matematikkferdigheter i skole og PPT
-
Skolen kan være en god støtte for elever som har søsken med alvorlige spiseforstyrrelser
-
Jakten på beste vei til språk og kommunikasjon
-
Samtaleroboter som verktøy for inkludering
-
Tegn-til-tale-tiltak i barnehagen
Nyeste forskningsartikler
-
Kartleggingspraksis av matematikkferdigheter i skole og PPT
-
Samtaleroboter som verktøy for inkludering
-
Tegn-til-tale-tiltak i barnehagen
-
Læreres betraktninger om egen praksis og kompetanse knyttet til lytte- og taletrening for elever med cochleaimplantat
-
Elever med autismespekterdiagnose og deres perspektiver på inkludering i ordinær skole
-
Å tenke nytt om inkludering – om ideal og praksis for barn med multifunksjonshemming
-
Individuelle opplæringsplaner for ungdom med utviklingshemming i tilrettelagt videregående opplæring – mellom verdier, vilje, kunnskap og system
-
Subjektivt velvære sett fra perspektivet til elever med utviklingshemming i videregående opplæring
-
Erfaringene til mødre til autistiske barn som strever med selektive spisevansker
-
Posisjonering som en «løvemamma»: Å være mor til barn med vedtak om spesialundervisning i overganger mellom utdanningsinstitusjoner