Ill.foto: Mostphotos
Mistrivsel hos elevane smittar over på læraren
Konsekvensen av høge emosjonelle krav til lærarar har ein tendens til å bli bagatellisert, ifølgje dansk psykolog.
Rikke
Høgsted leiar det danske Institutt for belastningspsykologi. Til det danske
bladet Gymnasielæreren seier ho at vi bør vere meir merksame på at lærarar
høyrer med i gruppa som kan bli ramma av det som på fagspråket heiter sekundær
traumatisering. Det tyder at å vere tett på personar som er traumatiserte eller
i krise, kan føre til at ein sjølv får problem.
Grunnen
er det ho kallar høge emosjonelle krav til lærarane. Dei skal vere nær elevane
sine og ha medkjensle med dei.
Det er
lett å forstå at personar som har som jobb å vere nær menneske i krise, som i
redningsteneste eller krigsteneste, kan oppleve sekundær traumatisering.
Høge kjenslemessige krav
Påverkingane
på dei som arbeider med høge kjenslemessige krav, er litt meir lumske fordi dei
lett kan gå under radaren. Ofte har dei dessutan vent seg til situasjonen og
blitt blinde for konsekvensane, seier Høgsted til Gymnasieskolen.
Ho minner
om at stadig fleire unge melder om at dei har problem. Dette aukar risikoen for
sekundær traumatisering hos lærarane.
Ho
samanliknar det med å blø stille og rolig, dråpe for dråpe.
– På eit
tidspunkt har det likevel blødd så mye at man blir sjuk, seier ho.
Konsekvensane
er dei same anten dei er knytte til ei stor plutseleg oppleving, eller vedvarande
press over tid der det ikkje er gitt rom for å arbeide medvete med opplevinga.
– Den mentale slitasjen blir ein risiko for at vi bryt saman,
seier Rikke Høgsted.